PENGALAMAN DIBUANG KERJA KERAJAAN

 Akhirnya aku berani menulis dan menerima dugaan hidup ini. Malu memang malu apabila hidup dibuang ni. Zaman sekolah dulu, siapa yang kena buang ni memang bagi aku perangai teruk la. Yelah zaman tu aku top student, exam selalu score, jadi ahli BADAR..badan dakwah dan rohani sekolah, semua yang aku buat time tu semua okay je. Kawan-kawan aku yang hisap rokok, panjat tangki, buli junior dan macam-macam lagi yang selalu ada masalah disiplin ni. Jadi bila aku kena buang kerja kerajaan ni, rasa teruk sangat. Kerajaan yg susah nak buang pekerja kerajaan kot. Lagi profesion aku yang doktor ni. Memang rasa teruk, tapi...

Alhamdulillah Allah bagi isteri yang sangat supportive. Dia just push aku untuk apply kerja kat tempat baru je. Dia faham aku sejak awal-awal lagi benda ni nak jadi

Alhamdulillah Allah bagi aku rezeki dapat tempat kerja baru yang gaji lebih lumayan dan kerja 2 hari setengah je seminggu. 

Alhamdulillah Allah bagi aku masa untuk bawa mak abah pergi jalan-jalan, Cameron, Langkawi, Kelantan, Terengganu dan Johor.

Alhamdulillah aku dapat beli kereta sendiri. 

Cukup dulu untuk post ni. Kalau ada banyak pembaca nak tau kenapa kena buang kerja, aku post yang lain.

Selamat tinggal KKM. Bertabahlah melawan COVID 19. 

Yang ikhlas dibuang oleh SPA.

Comments

Anonymous said…
Salam Tuan, I am one of many that has been terminated, just like you. If you don’t mind, can you share on how do you survive after being terminated? I’m losing hope right now..or is there any way that I can communicate with you regarding this issue? Really appreciate your time Tuan. Thank you.
ahmad zaid said…
Wsalam,
Survive actually rezeki dari Allah, doa dari ibu bapa. I apply new job at the private clinic and after about 8months, i get new place to work. Alhamdulilllah with better payment and better working conditons.

Just dont lose hope. Continue dua and buat baik pada ibu bapa.