Tahun Terakhir di UK

Gambar bersama kumpulan Khalid semasa JUMS 2010


Mengenangkan ini adalah tahun terakhir di UK, segala-galanya begitu bermakna buat diri ini. Daripada langkah-langkah kaki ke masjid, bandar mahupun university, makan di kedai Pakistan, bermain futsal dengan pakai glove! sehinggalah masak di dapur untuk ahli rumah...

Entah kenapa begitu sensitif...

Apatah lagi memikirkan diri ini akan meninggalkan Newcastle yang menjadi medan dakwah ku selama setahun lebih ini...apa yang telah aku lakukan? apa yang tinggal? bagaimana suasana islam di kalangan pelajar saat ini? apa yang mereka impikan? adakah sama agenda hidup mereka dengan agenda Islam?

Penat berfikir..penat berusaha..tapi tidak penat mengharap pertolongan Allah..

Akan aku gunakan saki baki masa yang ada untuk membina Generasi yang memahami Islam secara syumul..hidup berteraskan AlQuran dan Sunnah..bercita-cita hidup mulia sebagai Islam atau mati dalam syahid...

tetapi aku tidak mampu melakukan semua ini seorang diri lagi..

ternyata aku memerlukan pemuda-pemuda yang memahami agenda Islam. pemuda yang sanggup berkorban masa, tenaga dan wang demi Islam..ya..aku memerlukan kau sahabat ku..kau yang sedang membaca entry ini..aku tahu kau selalu membaca apa yang aku tuliskan..

moga tahun terakhir aku di UK ini menjadi memori indah untuk aku selamanya.

Comments

Anonymous said…
ayuh kita sama sama jadi rijal yg rabbani Zaid! Cepat je kan masa berlalu..huhu

Moja Edin