2009 Conspiracy Theory



Serangan kejam dan ganas tentera Israel yang tidak berperikemanusiaan selama 22 hari ke atas Semenanjung Gaza menggemparkan seluruh dunia. Ketika umat Islam menyambut tahun baru hijrah dan masyarakat dunia meraikan tahun baru 2009, Zionis membunuh manusia yang tidak berdosa atas alasan roket Hamas yang membelah ruang udara Israel - walaupun Israel sendiri sebenarnya tiada ruang udara. Penjajahan paling buruk dalam sejarah moden. Israel membutakan mata dunia bahawa merekalah sebuah negara yang terdiri dengan kukuh, Palestine dilenyapkan dalam peta. New World Order.



Sedar atau tidak, Obama yang dinanti-nantikan untuk memulihkan keadaan dunia tidak mampu berbuat apa-apa. Iluminati. Malah yang lebih menyedihkan lagi, Obama menghantar 17000 tentera tambahan untuk menyerang Afghanistan. Berita terbaru yang saya terbaca hari ini, U.S meminta negara lain untuk membantu mereka menghapuskan Taleban. Perang Salib berterusan. Adakah ini semua hanya kebetulan atau disusun...?



America dikatakan sedang menghadapi krisis ekonomi paling teruk sekarang ini. Kadar pengganguran melambung tinggi. Kerajaan mengeluarkan pelbagai scheme ekonomi untuk memastikan rakyat masih mahu terus berbelanja. Negara Eropah pula berhadapan konflik dengan Rusia yang secara tiba-tiba memutuskan bekalan gas ke Eropah. Eropah Panik. Padahal warga Palstine sudah lama tidur dalam kesejukan yang gelap.


Silap mata. Misdirection. Israel pula terus mengebom sempada Gaza dan Rafah atas alasan adanya terowong untuk meyeludup senjata. Gencatan senjata hanya sehari. Tetapi, Hamas pula yang dipersalahkan apabila media menayangkan video sebuah truck yang menyerang pos kawalan Israel, tetapi serangan Israel didiamkan begitu saja. Freedom Of Speech hanya idealogi.

Israel menuduh Iran yang menyeludup senjata ke Gaza melalui laluan air(kapal). Tidak lama selepas itu, heboh didada akhbar wujudnya lanun (pirates) di Somalia. Semua negara menghantar tentera laut ke Somalia. Jepun yang sudah lama berdiam diri dalam isu ketenteraan pun menghantar kapal perang melawan lanun. Dimankah Somalia?

Dari peta kita dapat lihat, kedudukan strategik Somalia. Rekaan atau realiti, semua negara mahu menewaskan lanun Somalia. Sedang itu pula kapal perang US mengejar dan menahan kapal kargo Iran yang melalui Arabian Sea dan Red Sea dan dituduh menghantar senjata ke Gaza. Siapakah lanun? Somalia atau US? Iran menjadi mangsa lanun dihadapan tentera laut dunia. Sekiranya lanun Somalia benar-benar wujud, tidak cukupkah US sahaja yang menewaskannya? Bukankah US Navy sangat hebat? Apalah sangat teknologi Somalia ada. Tidak logic untuk melawan US hatta Malaysia sekalipun. Sekiranya betullah Lanun Somalia mempunyai senjata yang hebat, dari mana mereka mendapat bekalan?? Sudah tentu ada pihak yang membekalkannya supaya Somalia ada lanun, dan mereka laporkan kepada dunia tentang lanun itu supaya dibanteras. Somalia kambing hitam=scapegoat.


Comments