Tahniah Taib Erdogen


Taib Erdogen yang menjadi Perdana Menteri Turki telah menjadi hero dalam forum di Davos. Penentangan terhadap pemerintahan Israel yang membuat serangan berterusan terhadap Gaza. Tiada pemimpin dunia yang berani setakat ini. Pemimpin negara-negara mengharap PBB berbuat sesuatu, pemimpin negara Islam mengharap IOC bertindak, pemimpin OIC pula menuding jari kepada PBB, dan apabila Ban Ki Mon Setiausaha Agong PBB berucap mengenai Gaza, "Kita hendaklah menghentikan peperangan di Gaza". Sungguh mengecewakan. 

Taib juga telah mengubah perlembagaan Turki. Wanita di Turki sudah boleh memakai tudung di University. Sejak 1923 Kamal Artatuk yang mengSEKULARkan Turki, namun ini dijangka terhapus tidak lama lagi.

Turki yang menjadi kuasa tentera kedua terbesar dalam NATO selepas Amerika memberi amaran kepada dunia bahawa kebangkitan akan berlaku.

Shimont Perez President Israel yang menggunakan Hadis sebagai alasan untuk menyerang Palestin. Dalam forum selama sejam itu, pada minit 42, President Israel menyatakan Hadis

"The day of judgement, will not come about, until the Muslim kill the Jews when the Jews is hide behind wall and trees"

Video Erdogen-Perez ini boleh didapati di you tube.

Salam kebangkitan kepada umat Islam.


Comments

Anonymous said…
bagaimana pula Muzal Nuh Shahabudin?
ahmad zaid said…
Tahniah jugak kepada Muzal Taib. baru-baru ini berjaya mengumpulkan pemuda-pemuda (syabab) dalam satu perjumpaan.

Tidak ramai yang mampu mengumpulkan pemuda. Hanya yang berkepimpinan tinggi.
Anonymous said…
masyaallah..
harap-harap KMB bukan sekadar KMB..
insyaallah..