Rashid ke Patani?

...setelah sampai ke kelas di satu pagi..ttbe ade kawan kelas yang mengatakan Rashid di ban...

"Ustazah J (bukan nama sebenar) kata ayam goreng yang Rashid jual murah...suspicious..." kata seorang kawan tadika aku..

"Weyh..mane de..Pn H (nama samaran) la yang x bagi...reason die bdak2 g class lambat,," balas sorang lagi..

Perbualan hangat diteruskan....namun aku teringat kembali pada jalan-jalan yang aku ikuti pada 2 minggu lepas..program jalan-jalan yang berakhir pada hari isnin itu lbeh kurang jam 2. Aku mencadangkan kami singgah di kedai Rashid...tujuan asal hendak mengambil gambar kedai rashid dan ltak la kat blog ni...tapi ble dah sampai..takut plak nak amek gambar..camera dah ade kat tangan..tapi nak tekan tu x sampai hati..aku takut..takut kalau gambar yang aku sebarkan akan menimbulkan FITNAH...perh...so x perlu cerita lebih lanjut...kalau nak cerita perception aku kat sni..sume akan blame..and..kalau anda semua nak tau keadaan sebenar..g tgk la sendiri...

2, 3 hari taska KMB (tadika bley gak la) gempar...pelajar-pelajar lapar...Rashid x datang...aku faham la..aku pun terasa kelaparan pada waktu malam..mulalah bdak-bdak tadika tuding jari kepada mane2 phak untuk memuaskan hati..mulalah menconteng kat 'dinding-dinding' tentang berita gempar ini..

Mengapa pengawas duduk diam je...?

Berita sebenar baru sahaja di cari gali...Pn H menerangkan dia tidak melarang..tidak ban..cuma selepas ini...kalau nak order...sebelum jam 12...bukan ape..x dosa pun order makanan..tapi dosa bila bdak2 tadika yang turun amek makanan pakai seluar pendek nampak lutut...x tau aurat ke..? Allah yang cipta kita..Allah yang buat peraturan..ikut...tiada kompromi...

Mane Rashid..? Asal call x dpt..?

Rashid sekarang berada di Patani..nak tau sendiri ke mana die pergi..call la sampai dapat..x pun tunggu la die balik...

Apa lagi berita terbaru..?

Tidak lama lagi..taska akan ade gerai...gerai makanan...bukak pada waktu malam..pergilah order dan makan..kalau nak order Rashid, order la..tunggu la die balik...

Bdak2 Tadika cam ne..?

Sebarkanlah berita yang sebenar...kalau Pn H nak ban...dari dulu lagi lah bley ban...tapi die bagi je..sejak tahun sebelum2 ni pun bagi..

Comments

Ezlan mohsen said…
bagus zaid. Penerangan-penerangan sebegini yang diperlukan.

Kadang-kadang, keadaan terpaksa memaksa orang mula berkata-kata. Maka sebelum keadaan itu terjadi, lebih baiklah penerangan dilakukan.

Bagus penerangan kau, tetapi lebih bagus kalau dilakukan dengan lebih pantas.

Terima kasih.
ahmad zaid said…
to majin

sama-sama..

maaf kerana x pantas melaporkan..nway..rashid dah kembali malam ini..order dan makan..huhu...aku ske NGA ngan telur dadar..